כושר גופני ושמירה על תזונה נכונה הם מרכיבים חשובים מאוד לאורח חיים בריא ומהווים אלמנטים חיוניים לאריכות ימים ולאיכות חיים. הגוף, כמו כל מערכת מורכבת, דורש תחזוק, עבודה, השקעה והגנה, וכושר גופני הוא אחד האמצעים הבסיסים שמאפשרים לעשות זאת.

כושר גופני הוא חשוב בכל ימות השנה, אך בעונת החורף ישנה נטייה להסתגר ולהתכנס ולכן הפעילות הגופנית הסדירה יכולה להיפגע. הקור, הרוח והגשם שמהווים אקלים אופייני לעונת החורף, יכולים למנוע מאדם הרגיל לבצע פעילות גופנית סדירה והאימון הקבוע יכול להיפגע. כמו כן, הנטייה להישאר בבית או במקום העבודה, היכן שחמים ונעים, יכולה לגרום להתנוונות ועייפות הגוף ועל כן, דווקא בעונה זו הפעילות הגופנית חשובה.

למה חשוב לעשות אימון גופני בחורף?

תנאי האקלים החורפי גורם מראש לירידה בפעילות גופנית בסיסית, והגוף שורף פחות קלוריות ופחות מפעיל את השרירים. בנוסף, החשיכה המוקדמת לא מקלה על היציאה מהבית וכתוצאה מכך, מחזור הדם מאט, מה שיכול לגרום לתחושת עייפות ניכרת. על כן, פעילות גופנית נמרצת ומתוכננת מראש יכולה להזרים את הדם ביעילות וכך לגרום לאדם לחוש ערני יותר, נמרץ וחיוני, מה שיאפשר לו לפעול במשך היום ולתפקד כראוי.

אלמנט נוסף שנפגע כתוצאה מהאקלים החורפי הוא העור, שכמעט ואינו מייצר זיעה וסובל מיובש הנגרם ממזג האוויר וירידה בלחות. על כן, פעילות גופנית יכולה להמריץ את חילוף החומרים של הגוף ושל תאי העור וכך לשמור על גמישותו, חיוניותו, בריאותו ומראהו.

הפעילות הגופנית יכולה לעזור מאוד גם למתח הנגרם לשרירים עקב הקור העז וחוסר התנועה הפיזית, מה שיכול לגרום לכאבי שרירים ולכיווצם בזמן תנועה פשוטה. אימון כושר יכול לחמם את השרירים ולעזור להם להיות במצב בסיסי וקבוע, שיוכל לעמוד בתנאים החורפיים ולהיות פחות מושפע מהם.

אימון כושר מומלץ לחורף

כיוון שמערכות הגוף שדורשות תחזוקה ותשומת לב במהלך החורף הן מערכת הדם, העור והשרירים, יש לבצע אימון כושר שדואג לשפר את תפקודם של אלמנטים אלה. אימון כושר יכול להיות עצמאי, ברחוב או באוויר הפתוח, אך יכול להיות גם במסגרת מנוי לחדר כושר או למקומות המוכשרים לכך כמו סטודיו סי

חשוב לשלב באימונים אלה פעילות אירובית וסיבולת לב ריאה הממריצה את מחזור הדם וגם משחררת את השרירים לפני אימון מעמיק יותר. כמו כן הפעילות האירובית עוזרת לחילוף החומרים ובכך משפיעה גם על העור. הפעילות האירובית המומלצת היא הליכה מהירה, ריצה קלה או מאומצת, בהתאם לרמת הכושר הגופני, או פעילות אירובית הכוללת מכשירים שמועברת על ידי מדריך מנוסה.

כמו כן, אימוני כושר נוספים שיכולים לעזור במהלך החורף, הם אימוני משקולות המחזקים את השרירים ואימוני פילאטיס ויוגה, השומרים על תפקודם ובריאותם. באופן זה יוכלו השרירים להיות גמישים יותר ועמידים יותר בפני תנאי האקלים החורפי, ויאפשרו פעילות גופנית נרחבת, אשר מחזקת את הגוף ושומרת על המערכת החיסונית.