אורח החיים המודרני מאופיין ברמת לחץ גבוהה, בעייפות, בקצב אינטנסיבי ובמיעוט קיצוני של זמן פנוי. למעשה המומחים בתחום מדווחים כי מעולם לא היה לאדם פחות זמן פנוי כמו במאה העשרים ואחת. שעות העבודה הארוכות, המשימות הרבות שעלינו להתמודד עמן מדי יום והחרדות היומיומיות נותנות בנו את האותות שלהן ומשפיעות עלינו פיזית ונפשית כאחת. במידה ואתם מעוניינים ללמוד על הדרכים השונות בהן ניתן לנקוט כדי להפיג את הלחץ הנפשי שאתם שרויים בו, קראו בעיון את המדריך הבא בו מאוגדים שבעה טיפים שימושיים שיסייעו לכם להיות שלווים ורגועים יותר בחיי היומיום.

טיפ מספר 1 – עשרים דקות של ניתוק מוחלט

מחקר מעניין מתחום הפסיכולוגיה החברתית מעלה ממצאים מפתיעים לפיהם ככל שהאדם זמין יותר, כך מפלס החרדה שלו גבוה יותר. אי לכך עשו לעצמכם מנהג קבוע ומדי יום בשעה קבועה נתקו את מכשיר הטלפון הנייד, כבר את המחשב ואת הטלוויזיה והיו עם עצמכם ועם איש זולתכם. את התוצאות תוכלו לראות תוך ימים ספורים.

טיפ מספר 2 – פנקו את עצמכם

אנחנו עסוקים ללא הרף בלדאוג לילדים, לחברים ולקרובי המשפחה הרבים שלנו ולעתים אנחנו שוכחים את האדם החשוב ביותר בחיינו. מדי פעם פנקו את עצמכם באיזשהו בגד חדש ונוח, במוצר חשמלי למטבח כמו למשל כיריים חשמליות, בלנדר חדש, דיסק טוב או אולי ספר שתמיד רציתם לקרוא ופשוט אף פעם לא היה לכם זמן.

טיפ מספר 3 – צאו לבלות

אם גם אתם יוצאים לקולנוע או לבית קפה רק אחת לכמה חודשים, זה הזמן לעשות מהפך. הקדישו מדי שבוע לפחות ארבע שעות לבילוי שכל כולו הנאה ללא מחויבות.

טיפ מספר 4 – לכתוב מבלי לחשוב

אחת מהדרכים המוצלחות ביותר והמעניינות ביותר לנקז החוצה את המתחים היומיומיים היא לכתוב. עשו לעצמכם מנהג קבוע מדי יום לפני השינה וכתבו שני עמודים מבלי לחשוב על תוכן הדברים. כתבו כל העולה על הדעת מבלי לבקר או לשפוט את עצמכם. מדובר על דרך נפלאה להתמודד עם הלחץ היומיומי.

טיפ מספר 5 – צרכו פחות חדשות

עובדה ידועה היא שאנשים שצורכים פחות חדשות הם אנשים רגועים ושלווים יותר. אנחנו מבטיחים לכם שאם רק תקפידו לצרוך פחות חדשות, לקרוא פחות ידיעות מצמררות בעיתון ולכבות את הרדיו בכל שעה עגולה, חיש מהר תשימו לב איך מצב הרוח הכללי שלכם משתפר.

טיפ מספר 6 – פעילות גופנית

במהלך ביצוע פעילות גופנית משתחררים לדם חומרים בעלי השפעה מרחיקת לכת על מצב הרוח ורמת המתח. החומרים האלו נקראים אנדורפינים שמשמשים כמעין משככי כאבים טבעיים של הגוף.

טיפ מספר 7 – עיסוי מקצועי

אם גם אתם מפנקים את עצמכם בעיסוי מקצועי רק כאשר אתם יוצאים לחופשה, זה הזמן להמליץ לכם על עיסוי מקצועי כעניין שבשגרה. העיסוי הגופני משפיע באופן נפלא וחיובי גם על מצב הרוח, על רמת החרדה ועל תחושת הלחץ.