פעילות ספורטיבית היא חלק חשוב מאוד מחיי היום יום וכל מי שאינו עוסק בפעילות ספורטיבית כלשהי, מוזמן לקרוא את המאמר וללמוד על החשיבות הרבה של הרגל זה בשגרה היומית שלנו. לספורט השפעה חיובית על הגוף ועל הנפש גם יחד ולמעשה, מחקרים הראו כי פעילות ספורטיבית עוזרת למנוע מחלות רבות. לפניכם מידע על המחלות שתוכלו למנוע בעזרת עיסוק בספורט והמלצות על פעילות ספורטיבית לכל גיל ולכל מטרה.

כיצד ספורט יכול למנוע מחלות קשות?

ספורט מהווה תרופת נגד למחלות קיימות ותרופת מנע למחלות אפשריות בעתיד. פעילות ספורטיבית כלשהי ממריצה את הדם, מפתח שרירים, עוזרת לוויסות המערכת ההורמונאלית ולשינה תקינה, מחזקת את העצמות ועוזרת לגוף להתחזק והתחשל נגד מחלות שונות. בנוסף לכך, לספורט השפעה חיובית על המערכת החיסונית ולא פחות חשוב מכך, גם על המצב רוחו של האדם.

אילו מחלות תוכלו למנוע בעזרת ספורט

  • השמנה – ספורט זו הדרך הטובה ביותר לשמור על משקל גוף מאוזן ותקני. במקום לנסות דיאטות שונות ומשונות על מנת להיכנס לשמלה החדשה או לג'ינס המושלם, כל מה שנחוץ הוא כמה שעות שבועיות של פעילות ספורטיבית. אך מלבד היתרון האסטטי, ספורט יכול למנוע מחלות חמורות וקשות שמתחילות בהשמנת יתר.
  • מחלות לב וכלי דם – מחקרים מראים שהעיסוק הקבוע בספורט מקטין משמעותית סיכוי לפתח מחלות לב וכלי דם. הסיכוי למות מהתקף לב, נמוך בהרבה אצל אנשים המקפידים לשלב ספורט בחיי היום יום.
  • לחץ דם גבוה – פעילות גופנית נכונה ומאוזנת עוזרת לנרמל את לחץ הדם ולמנוע מחלות הקשורות בלחץ דם גבוה.
  • סוכרת – ספורט בהחלט עוזר למנוע סוכרת על ידי כך שהוא מונע הצטברות שומן בגוף, מזרז את חילוף החומרים, מגן על האיברים הפנימיים ומקטין סיכויים למחלת הסוכרת הקטלנית.
  • שבץ – פעילות ספורטיבית מפחיתה משמעותית את הסיכוי לשבץ ועוזרת למנוע דימומים וכרישי דם בכל הגוף.

באיזה סוג של ספורט כדאי לעסוק?

  • פילאטיס – אחד מסוגי הספורט המועילים ביותר והאהובים ביותר הוא כמובן פילאטיס. אנשים רבים מצאו כי פילאטיס עוזר להם לחזק את הגוף, למתוח את השרירים, לחזק את השרירים העמוקים ביותר ולהפוך לאנשים רזים יותר, חזקים יותר, שריריים יותר וכמובן גם בריאים יותר. ניתן להתאמן עם מדריך פילאטיס בחדר כושר, להיעזר במכשירי פילאטיס מיוחדים או אפילו לתרגל בכוחות עצמכם, על השטיח בסלון.
  • אופניים – כל מי שרוצה לעסוק בספורט אך אינו יכול להסתדר עם מסגרת של חדר כושר, ימצא את התשובה בטיולי אופניים בטבע. רכיבה על אופניים היא תחביב ספורטיבי בריא ביותר שמפעיל את הגוף, מחזק את השרירים, מחזק סיבולת לב ריאה ושומר על הבריאות שלנו לאורך זמן.
  • שחיה – שחיה היא ספורט מעולה שמחזק את כל הגוף ומפתח שרירים בגב ובכתפיים. שחייה מתאימה מאוד לאנשים מבוגרים, אנשים עם בעיה רפואית כלשהי, אשר עקב מצבם אינם יכולים לעסוק בפעילויות ספורטיביות אחרות כגון ריצה.