תזונה נכונה וחיים בריאים נקשרים לערכים חיוביים ונכונים ומסייעים בהתחזקות המערכת החיסונית ובהרגשה כללית טובה, מה שמסייע לאדם להיות פרודוקטיבי ומלא חיים. המודעות לתזונה נכונה החלה לעלות לצד עליה במקרים של השמנת יתר ולצד התפתחותה של תעשיית המזון המהיר. אולי בגלל זה, ישנם חלקים באוכלוסייה שחושבים כי מזון בריא הוא פחות טעים, אך כמובן שדבר זה לא נכון ומזונות בריאים יהיו לרוב טעימים, מושקעים ומזינים יותר.

כמו כן, ההשקעה בהכנת אוכל בריא יכולה להיות פשוטה ויעילה וכל מה שצריך זה להצטייד מראש במרכיבים הנכונים. אחד מהמאכלים החיוניים בתזונה נכונה הוא המרק, שהתפתח והשתכלל עד מאוד בעשור האחרון, וכיום ניתן למצוא אינספור סוגים של מרקים טעימים ובעלי ערך תזונתי גבוה.

אילו מרקים הם פשוטים להכנה וגם מזינים ובעלי טעם עשיר?

מרק בצל – קל להכנה ובעל ארומה נפלאה

מרק בצל הוא אחד המרקים העתיקים וכזה שנקשר לבית, למסורת ולמשפחה ומשמש כמנה ראשונה או כמנה בפני עצמה. היתרון במרק בצל הוא כמובן ערכיו התזונתיים, כמות הנוזלים הגדולה שהגוף צורך וכמובן תחושה מספקת של שובע. כמו כן, מרק בצל הוא פשוט להכנה, עלותו נמוכה, וכמעט כל דבר שתוסיפו לו ישפר את טעמו ויהפוך אותו לעשיר יותר.

בבסיסו מרק הבצל יתחיל מטיגון קל של שמונה בצלים לערך, שחתוכים לקוביות או לפרוסות דקות לבחירתכם. אל הבצל ניתן להוסיף תבלינים כגון פלפל, מלח ואף עלי תימין או עשבי תיבול אחרים. טיגון הבצל יהיה ארוך במקצת עד להשגת השחמה ומרקם אחיד הקרוב להכנת ריבה. לאחר מכן מוסיפים מעט קמח, כשתי כפות בערך ואותה כמות של מרק עוף. לאחר מכן מוסיפים מים רותחים ומביאים לרתיחה, שלאחריה מנמיכים את הגז ומבשלים על אש נמוכה כשעה לערך.

לאחר שהמרק מוכן ניתן להגישו יחד עם לחם קלוי בחמאה וחתיכות שום, ואף להוסיף גבינה מותכת מכל סוג שהוא. כמו כן, ניתן להוסיף אל המרק אטריות דקות, המוסיפות לטעמו ואהובות במיוחד על ילדים, או קרוטונים לעיבוי המרק ולתחושת שובע.

מרק עדשים – עשיר בברזל ובירקות

מרק עדשים הוא מרק בעל ערך תזונתי גבוה כיוון והוא מכיל קטניה שעשירה בברזל ובמרכיבים חיוניים אחרים, התורמים לתזונה נכונה וחיוניות הגוף. כמו כן, שילוב העדשים הוא פשוט וזה מה שיוצר את הכנת המרק לפשוטה ומהירה. אל מרק זה ניתן להוסיף עשבי תיבול כמו פטרוזיליה, סלרי וכוסברה, שמוסיפים לארומה ולטעם וכן ירקות כמו בצל וגזר.

מה שצריך לעשות זה לטגן קלות בצל וגזר ושום ובמקביל לשים 500 גר' של עדשים ירוקות במים חמים ולהשרות כשעה. לאחר מכן ניתן להוסיף אותם אל הסיר ולהוסיף את עשבי התיבול ואת המים הרותחים. לאחר שמביאים לרתיחה, יש להוסיף מלח, פלפל, אבקת מרק והתבלין המנצח – כמון, שמשתלב בצורה יוצאת מן הכלל עם טעמם של העדשים.  מבשלים כשעה עד שהעדשים מוכנים, ובתיאבון!