שגרת האימונים הנכונה צריכה לכלול שילוב נכון בין פעילות אירובית לבין פעילות אנאירובית. תדירות של כל פעילות והסדר שבו  מבצעים אותן נקבעים על פי יעדי האימון ועל פי מצבו הבריאות ומידת הכושר של המתאמן. מי שמעוניין להפחית משקל למשל, יצטרך להתמקד יותר בפעילות אירובית השורפת את השומנים ומי שמעוניין לפתח את מסת השריר, יתמקד בפעילות אנאירובית. קיימות היום גם גישות חדשות בתחום האימון המשלבות באימון אחד גם את הפעילות האירובית וגם את הפעילות האנאירובית, מדובר על אימונים אינטנסיביים מאוד המיועדים לרוב לאנשים בעלי כושר גופני איתן.

מהי פעילות אירובית

ריצה, שחיה, רכיבה על אופניים, ספינינג, שיעורי אירובי, זומבה וסקי הן פעילויות אירוביות. ההגדרה הפיזיולוגית של הפעילות האירובית היא פעילות שכוללת מאמץ שבמהלכו מופעלות כל קבוצות השרירים לזמן ממושך. במהלך הפעילות הזו עולה צריכת החמצן ומתגבר קצב פעימות הלב, מה שמסייע בהגברת תהליך שריפת השומנים. התדירות המומלצת לביצוע פעילות אירובית היא פעמיים בשבוע ועבור  היורדים במשקל בין 3 ל-5 פעמים. משך הפעילות צריכה להיות בין עשרים לארבעים דקות ועבור היורדים במשקל עליה להימשך כשעה.

מהם היתרונות של פעילות אירובית

  • פעילות אירובית נחשבת לפעילות המומלצת ביותר למניעת מחלות.
  • פעילות אירובית מקטינה את הסיכוי לחלות במחלות כלי דם ולב.
  • פעילות זו מחזקת את שרירי הלב ומאזנת את רמות הסוכר בגוף.
  • פעילות זו מקטינה את הסיכוי לחלות בסרטן ומשפרת את הפעילות של כל מערכות גוף האדם.
  • פעילות אירובית מפתחת את סיבולת לב הריאה ומאפשרת שמירה על כושר.

מהי פעילות אנאירובית

פעילות אנאירובית היא פעילות לטווח קצר שנעשית בעוצמה גבוהה תוך ניצול האנרגיה השמורה בתוך השריר ושמה של פעילות זו נובע מאי הצורך בצריכת החמצן על מנת לבצעה. פעילות כמו יוגה, פילאטיס,אימון משכולות או תרגילי קרקע אחרים נחשבת לפעילות אנאירובית ובאופן כללי ניתן לומר כי זוהי פעילות שבה כמעט ולא מזיעים ובטח שלא מתנשמים. במהלך אימון משקולות בחדר כושר, פעילות אנאירובית נעשית על ידי פעולה קצרה ומהירה בעוצמה גבוהה מאוד. על מנת לבצע פעילות זו בצורה הנכונה, חשוב לעשות הפסקות על מנת לאפשר  לשרירים לשחזר את עצמם על ידי ספיגת החמצן.

מהם יתרונות של פעילות אנאירובית

  • פעילות אנאירובית מפתחת את השירים ואת עוצמת הכוח של האדם.
  • פעילות זו מחזקת את הגוף והופכת את הסוכר למקור אנרגיה הדרוש לשם הגדלת מסת השריר והקטנת אחוזי השומן.
  • שילוב נכון בין פעילות אירובית ואנאירובית יסייע בשמירה על הבריאות הכללית.
  • השילוב בין שני סוגי הפעילות גם ישפר באופן ניכר את המראה החיצוני וגם את מידת החיטוב של הגוף.

פעילות אנאירובית נחוצה על מנת לעצב את השרירים במהלך תהליך של ירידה במשקל.