פילאטיס היא שיטת אימון גופני אשר מושתתת על גישה הדוגלת בחיבור בין הגוף והנפש. המטרה באימון זה היא לשלוט על תנועת הגוף ע"י כוח המחשבה והרצון, לחזק את השריר ע"י שמירה על האורך שלו ולהתמקד בשרירים הסמוכים לעמוד השדרה. אימון הפילאטיס תורם ליישום יציבה נכונה של הגוף בפוזיציות שונות כמו הליכה, שכיבה וישיבה, ואנו לומדים להכיר את גופנו ואת הצורה בה הוא מתנועע ודומם. האימון משפיע על רמת האנרגיות של הגוף ומעלה אותן, עוזר לנשימה נכונה, לשליטה ולהפחתת מתח נפשי.

הפופולאריות של השיטה צברה תאוצה בעשורים האחרונים, יחד עם הפופולאריות של טכניקות שונות הדוגלות בחיבור בין הגוף והנפש. כיום אימון פילאטיס נחשב למבוקש ביותר וניתן לתרגל אותו במסגרת של חוגים שבועיים. ניתן גם לקיים את האימון באופן עצמאי דרך מתקנים המיועדים לכך כמו פילאטיס מכשירים בהולמס פלייס. מדוע הפכה השיטה לכזו מבוקשת ומהן היתרונות שלה?

פעילות גופנית נעימה ומרגיעה

אצל רובנו, פעילות גופנית נקשרת למאמץ פיזי, המאתגר את כוח הרצון שלנו ומכריח אותנו להתמודד עם קושי. אימון כושר יכול להיות אינטנסיבי ודורש הכנה מראש, כמו לבוש מתאים והצטיידות בעזרים שונים. בשונה מפעילות גופנית כזו, אימון הפילאטיס מציע את אותן היתרונות שנרוויח מפעילות גופנית אינטנסיבית, אך שמה דגש על ריכוז ורצון ולא על מאמץ. כמובן שנדרשת מידה של מאמץ באימון פילאטיס, אך האימון מתרכז בחיבור שלנו עם עצמנו, במתיחת ושחרור של השריר, והתוצאה היא הירגעות ושיפור הביטחון העצמי. שלא כמו באימון רגיל, לאחר אימון פילאטיס האנרגיות עולות ואנו חשים רעננות, ערנות ורמת ריכוז גבוהה.

מתאים לכלל האוכלוסייה

בגלל אופיו העדין של האימון וההתמקדות שלו בשיקום השרירים, הוא מתאים למגוון רחב מאוד של אנשים. האימון גם נותן מענה למספר רחב של בעיות, כגון כאבי גב, כתפיים, אגן וברכיים. האימון תורם לחיזוק עמוד השדרה, השרירים והעצמות, ובכך בעצם מונע מצבים שמהם יכולים להיווצר בעיות כמו שרירים תפוסים, בריחת סידן וכדומה. לכן, אימון הפילאטיס בעצם מתאים לכולם – ילדים, ספורטאים, מבוגרים, נשים בהריון וכיוצא בזה. כולם יכולים ליהנות מאימון זה, לשפר את יכולות הגוף שלהם ולשמור בזאת על בריאותם, גם אם כושרם הגופני בסיסי או לקוי, וגם אם הם סובלים מבעיות שונות.

עונה על הבעיות השכיחות ביותר

הבעיות הבריאותיות הנפוצות ביותר עקב התפתחות העולם המערבי ודרישותיו התובעניות של שוק העבודה המודרני, הם בעיקר בעיות הנגרמות מישיבה ארוכה מול מחשב, לחץ נפשי ורמת אנרגיות נמוכה. אימון הפילאטיס מתמקד בדיוק בפרמטרים האלה, שמשותפים למגוון רחב של אנשים. לא משנה במה אנחנו עוסקים או איך אנחנו חיים, הפילאטיס יוכל לעזור לנו כי הוא שם דגש על הקשבה לגופנו – מושג שהופך ליותר ויותר רחוק ומעורפל. אימון הפילאטיס מחזיר לנו את המודעות לגוף, את האופן בו יושבים נכון, נושמים בצורה יעילה ובעיקר נרגעים. כמו כן, הפילאטיס גם עונה על הצורך בחיטוב הגוף ומקנה לו מראה גמיש, ארוך וקליל, בשונה מגוף המתהלך בכבדות ומשרה תחושה של עייפות.