מרגישים שהלחץ היומיומי, הטרדה והמתחים מתחילים להראות את אותותיהם? זקוקים לפסק זמן ולכמה ימים של מנוחה ושל שקט? אם כן, אתם לא מוכרחים לצאת בשביל זה לחופשה של כמה ימים או אפילו לנסוע למקום רחוק. השבת מביאה איתה את האנרגיות המיוחדות, את כל מה שהגוף שלנו צריך כדי להישאר בריא וחזק, ואת כל מה שהנפש שלנו זקוקה לו. עם כניסת השבת כולנו מתחילים להרגיש קצת אחרת. יותר רגועים, יותר שלווים וגם פחות מתוחים ולחוצים.

נפש בריאה בגוף בריא

לא מעט נכתב על כך שהמאה ה – 21, ובמיוחד במדינות המערביות, מביאה איתה מתחים רבים וגם לחץ, העשויים לפגוע באיכות החיים שלנו ובעיקר בבריאותנו. קיימים דרכים שונות להירגע, לחשוב שלווה וגם להפחית את הלחץ שהצטבר. אחת מהן היא ניצול מקסימאלי של יום השבת. מיד לאחר כניסת שבת אנו יכולים להרגיש זרימה אחרת של אנרגיות, תחושה שונה באוויר ובעיקר שלווה ורוגע יותר. אחרי שאנחנו עובדים שעות רבות במהלך השבוע, אחרי שאנו מוטרדים מלא מעט עניינים, בין אם כאלה הקשורים למשפחה שלנו ובין אם כאלה הקשורים לעבודה שלנו, הגיע הזמן שנפרגן לעצמנו. הגיע הזמן שנמצא דרכים להירגע ולנצל את יום החופשה שלנו, שמגיע אחת לשבוע.

כולנו יודעים עד כמה סטרס עשוי להזין לבריאותנו. מחקרים רבים בתחום הבריאות מוכיחים שוב ושוב שסטרס, דאגות, חרדה ולחץ יומיומי, עשויים לגרום לעלייה בלחץ הדם ולפגיעה בבריאותנו. ובמיוחד לשם כך מוצעות לא מעט דרכים, המסייעות בהורדת הלחץ ומאפשרות לנו ליהנות משלווה רבה ולכן גם מגוף בריא יותר. יום שבת הוא יום מיוחד במינו. מרביתנו איננו עובדים ביום הזה ומנצלים אותו לפסק זמן אמיתי, ומבלי להיות מוטרדים מהעניינים השונים שמעסיקים אותנו במהלך השבוע. יום שבת הוא תרופה מצוינת ללחץ ולמניעת מחלות, הנגרמות מלחצים אלה, ובתנאי כמובן שמנצלים אותו נכון ונהנים מיתרונותיו הרבים.

הזדמנויות רבות ביום אחד

אפשר לנצל את השבת לפעילויות מהנות, כאלו שגורמות לנו לתחושה פנימית טובה יותר. אפשר לצאת לרכיבה על האופניים, לטיול רגלי בסביבה הקרובה או אפילו לשחייה בבריכה. פעילות גופנית, ובכלל עיסוק בפעילות כלשהי שגורמת לנו להנאה, משפרים את מצב הרוח שלנו ובאופן אוטומטי גם מורידים את רמת הלחץ והחרדה. יום שבת הוא גם יום שבו אפשר לנוח. לא מוכרחים לצאת לטייל או לעסוק בפעילויות כלשהן. אחרי שכל השבוע אתם נמצאים בתנועה מתמדת, נוסעים ממקום למקום, מסיעים את הילדים אל החברים, אל החוגים ואל הגנים, ביום שבת אתם יכולים לנוח. לשבת על הכורסה האהובה שלכם, להרים רגליים על השולחן ולנוח באמת. המנוחה הזו טובה לא רק לנפש שלכם אלא גם לגוף. נשימות עמוקות, הרפיית השרירים, חשיבה חיובית… כל אלה יכולים לעזור לכם ולהוריד את עוצמות המתח, שאתם מגיעים איתו אל סוף השבוע.