הגוף שלנו, דואג לנו כל היום- מהרגע שקמנו ועד לשנתינו בלילה. הוא סוחב את השקיות הכבדות מהמרכול, הוא זה שדואג ולחוץ יחד איתנו מהמצבים בעבודה, עייף מהילדים, מהריצות, מחוסר הזמן, וגם לו מגיע יחס הולם בהתאם. אם לא נדאג לגוף שלנו- מי ידאג? עלינו לדאוג כי הגוף שלנו מקבל את שעות השינה המגיעות לו, את האוכל שבריא לו לאכול וגם מדי פעם… פינוק קטן להרגעה.

מי מאיתנו לא רוצה לשמור על תזונה נכונה ובריאה לגופינו? הכנו עבורכם טיפים מובילים לשמירה על תזונה נכונה:

1. גוונו בסוג המזון– כללו כל יום בתפריט האכילה שלכם מקבוצות מזון שונות ומגוונות: דגניםמלאים, מזונות עשירים בשומן ובחלבונים והקפידו לאכול ללא הגבלה ירקות.  את הירקות רצוי לאכול עם הקליפה (במידת האפשר), שכן בקליפה מסתתרים המון ויטמינים וסיבים החיוניים לתזונה שלנו. צירכו דגנים מלאים- כמו אורז מלא, שיבולת שועל או לחם מחיטה מלאה והמעיטו בכל השאר. הקפידו לשלב צבעים שונים בצלחת המנה שלכם בכל ארוחה- למשל כללו ירקות אדומים, צהובים, ירוקים ועוד… הקפידו להשתמש במתכונים בריאים להכנת המזון  לכם ולמשפחתיכם.

2. איכלו בצורה מסודרת-דאגו לאכול בצורה מסודרת ובשעות סדירות. ברגע שתרגילו את הגוף שלכם לשגרת אוכל מסודרת, תוכלו לסייע לו להגיע לאיזון טוב יותר. איכלו 3 פעמים ביום: בוקר, צהריים וערב ודאגו להרכיב מנות ביניים.

3. צריכת מתוקים ומשקאות ממותקים– הקפידו להימנע ככל האפשר מצריכת מתוקים. בממתקים אין דבר שיכול לתרום לתזונה שלנו, הם ידועים כסכנה לבריאות השיניים וגורמים להתמכרות. אם אתם חשים בצורך למתוק אחרי האכילה- איכלו פרי. הסוכר הטבעי בריא יותר לגוף שלנו. גם צריכת משקאות ממותקים יכולה להתחלף במשקאות דיאטטיים (תרכיזי דיאט הם פתרון ניפלא).

4. שתו מים-  הקפידו לשתות המון מים במהלך היום. במהלך כל ארוחה התחילו בכוס מים אחת וסיימו בכוס אחת נוספת. המים יגרמו לתחושת שובע ויתרמו לפעילות מערכת העיכול. שתו 8 כוסות מים ביום או הפקידו למלא בקבוק מים על מנת לעקוב ביתר קלות אחרי צריכת המים שלכם.

5. פעילות גופנית- הקפידו לבצע פעילות גופנית במהלך היום והשבוע שלכם. מומלך לבצע פעילות כמו הליכות, ריצות, רכיבה על אופניים ואפילו ריקודים. אם אין ברשותכם את הזמן המתאים לכך, דאגו לבצע מתיחות במהלך היום לאחר ישיבה מרובה, ללכת הליכות קצרות במקום לנסוע אליהן, לעלות במדרגות במקום שימוש במעלית וכו וכו.

6. המעיטו בצריכת מלח ונתרן-  אמנם גופינו זקוק למלחים, אך במידה מועטה וסבירה. הקפידו להמעיט בצריכת חטיפים מלוחים המלאים בנתרן ומלחים והעשויים להעלות את לחץ הדם כתוצאה מצריכת יתר. חשוב לזכור- במידה ונפחית בהדרגה את השימוש במלח- כך לאט לאט נוכל להתרגל לצריכה מועטת במלח.

7. הקפידו לאכול ארוחת בוקר- ארוחת הבוקר חשובה ביותר מאחר והיא בירכת הבוקר שלנו לגופינו. הקפדה על אכילה בשעות הבוקר- כשעה לאחר הקימה יכולה לסייע לזיכרון, לריכוז במהלך היום ולשגרה בריאה. תוכלו לשלב בארוחת הבוקר- כריך מדגנים מלאים וגבינה עם ירקות וקפה.

8. איכלו עד שובע-  לא יותר מזה. איכלו עד לתחושת שובע מלאה ובריאה וסיימו לאכול. אין צורך לסיים את הצלחת, או לחוש תחושת "התפוצצות". ההרגשה תהיה נהדרת וקלילה.

9. הקפידו לאכול בישיבה- הקפידו להקדיש לעצמיכם זמן אכילה נקי מגירויים- ללא טלויזיה, או מחשב. גם אכילה בריצה או בעמידה עלולה לגרום לנו לאכילת יתר ולחוסר מודעות.

10. הקפידו לעשות בדיקות דם-  גילוי מוקדם של חוסרים בגוף, יניח לנו להשלים אותם במהרה על ידי מזון או תוספים חיצוניים.